onsdag 30. mars 2011


Da var det plutselig gått over en måned siden jeg sist blogget gitt.
For et par helger siden var det Mocktail, som er en kjempestor fest arrangert for alle 12.-klassingene i hele Mackay. Tror det var omtrent 800 folk der. Det var holdt i underholdningssenteret midt i byen, og var veldig bra arrangert med ordentlig DJ, dansegulv og lys osv. Var også ei dame fra australske X-faxtor som var der og sang. Mocktail var alt folk hadde snakket om i ukesvis, er nesten like stort som prom her nede. Var en sinnsykt artig kveld, som ble avsluttet med etterfest hos en kamerat. Sov over der, og det var ikke veldig lett å stå opp halv 6 på lørdagsmorgenen. Men jeg klarte det, fordi vertsforeldrene mine kom og hentet meg og derfra kjørte vi rett opp til Townsville. Fordi det var bryllupsdagen dems skulle vi opp dit og bare chille på hotell et døgn. Ida var og med oss, så vi to slappet av for oss selv. Det var overskyet og litt regn mens vi var der, men vi bestemte oss for at vi skulle ta et forfriskende bad i bassenget allikevell. Det var KALDT! Orket ikke være der lengre enn et par minutter før vi flyttet videre til boblebadet, men det var jo fader meg like kaldt der. Så siste løsning var badstua, men på grunn av en gal kina dame som bare heiv på med vann klarte vi ikke å være der lenge heller. Spiste middag på hotell restauranten med vertsforeldrene mine, og senere på kvelden fikk vi besøk av norske Anna Liisa og Pernille på hotellrommet vårt. Lenge siden jeg har møtt så mange nordmenn på ett sted haha, men det var veldig koselig.


Ellers.. Skole, middager, kino, stranda, jobb. Hadde akkurat eksamensuke på skolen. Tror seriøst jeg kommer til å få A på alle sammen. Ikke fordi jeg er så innmari smart, men fordi vi "stakkars dumme" utvekslingsstudenter får så sinnsykt mye hjelp. Hver eksamen får vi vårt eget rom med en søt gammel pensjonert lærerinne. Vi får ha alle bøkene og notatene åpne, og hvis vi står fast kan vi bare snakke og diskutere med hverandre. Så de gikk greit. Og husker ikke om jeg har skrevet det før, men jeg har meldt meg på rugby union laget på skolen. Harde taklinger og munngard, dette skal bli gøy. Vi har hatt et par treninger på skolen, men begynner ikke med kamper før etter påskeferien. I fjor vant skolen min the grand final, så vi har noe å leve opp til der.

Nå har jeg også fått den offisielle hjemreisedatoen min: 26. juni. Vet ikke akkurat når jeg lander i Norge enda for har ikke fått billettene, men blir enten 27. eller 28. juni. Det er kun 13 korte uker til, og nå den første uka i april begynner min en måneds ferie, og etter den er det bare 8 sykelige små uker igjen. Det er utrolig rart at det hele har gått så fort og at det alt snart er over. Dette er den siste uka jeg har mine to nordmenn Ida og Hanne Lise på skolen, for de drar hjem i april. Så siste semester blir jeg the only norwegian in town. Det jeg savner mest, utenom det åpenbare familie og venner, er faktisk norsk mat og hytta. Mammas, mormors og tantes hjemmelagde mat blir bare bedre og bedre jo lengre jeg er her. Her er maten ofte ganske lettvinn. Og joda det er fint å ha palmer i hagen og gatene, men jeg savner å gå en skikkelig fjelltur og å slappe av på hytta etterpå. Og å drikke vann uten smak av klor. Og å kjøre bil på høyre side av veien. Men jeg holder ut. Kan vel ikke si jeg har så veldig mye å klage på egentlig.


Random fakta: Her i Australia har de vanntette penger.
Har ikke sett sola på snart en uke her, og regnet skal visst ikke stoppe før ute i neste uke en gang. Men det bekymrer ikke meg siden jeg flyr til Sydney for safarien min på mandag. Kommer nok et blogginnlegg etter jeg har kommet hjem fra Tasmania, i begynnelsen av mai en gang. Ha det bra imens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar